24.6.11

mood aku down [again]

pada jam 0800 semalam. aku termimpikan seseorang. mimpi apa? cuba pejam mata dan hayati situasi dibawah.. seorang kekasih yang amat menyintai kekasihnya hadir ke majlis perkahwinan kekasihnya... dalam duka digagahkan diri untuk kesana, namun seribu memori kembali satu demi satu bagaikan ceritera layar perak... hingga gelap gelita pandangan, pitam, rebah, pengsan bila dibuka mata yang masih kelabu.. kelihatan muka sha dan suaranya memanggil. namun terus tesadar dari mimpi dengan air mata berlinang dan serangan asma yang teruk. setelah hampir 2-3 tahun tidak diserang asma. ianya kembali semula. ..

pada jam 2300 semalam. aku ke tempat dimana aku pernah membuat keputusan getir dalam hidup. dibawah jambatan ditengah highway dimana tiada insan yang menggangu. disinilah aku diyakinkan akan teguh cinta sha oleh sha sendiri. dan disini aku mengambil keputusan melepaskan adii untuk bersama sha. malam kian pekat. hujan semakin lebat. tapi aku masih disini. menghayati. betapa pedih hati. bila mengetahui sha sudah berteman. sekali lagi bederai air mata disini. sendiri. namun terasa agak manis. bila aku kembali semula disini. aku dapat rasa cebis manis cinta lama....

No comments:

Post a Comment