29.4.10

sedikit kecewa

rasa rindu la pulak, rindu tentang semuanya, rindu kawan-kawan lama... nampaknya mereka semakin lupakan aku..maybe.. bukan apa lama tidak dapat sms, atau panggilan dari mereka. Dulu, bila saya cakap saya ada masalah, kami berbincang bersama.

Sekarang ni, bila saya dilanda masalah, tanggung seorang diri sambil saya dengar lagu... Rasa tenang sikit. saya doakan supaya Allah mengampunkan orang-orang yang membuatkan saya down macam ni dan meletakkan mereka jauh dari pandangan saya.

Saya percaya, bila kita ingatkan Allah, ingatkan pasal mati, ingatkan pasal Mak saya, ingatkan pasal adik-adik saya.. sikit-sikit masalah tu pergi.

Robbi yassir, wala tu ‘assir. [ Ya Allah, permudahkan lah urusanku]

26.4.10

dedicated song

23.4.10

Rahsia Hati suatu Daerah [ part 2 ]






kegagalan yang masi lagi belum duduk dalam kecewa, masi lagi menerawang mencari punca hilang tanpa meletakan malang pada daerah nasib, daerah yang sering bikin aku bikin kita hilang tertib..hurmm ..essshh..ni la waktu-waktu yang aku kurang selesa..

dasat jugak cabaran ni, biarpun bukan untuk pertama kali tapi untuk sekian lama kira baru hehee.. then..kira cabaran awal ke dunia hati dan perasaan..semua macam tidak betul sua..hurmm selalu waktu-waktu begini pikiran dalam keadaan kosong, tenang di suatu daerah lain.. tapi masa ni bukan mau cakap ianya masalah atau problem sebab benda nie duduk berbuku di tengah-tengah antara problem dan truma..erkk..? ok aku kompius pasal ni..macam mana aku mau dicribe? tidak tau sebab aku pun selalu faield owhh..istilah yang belum berpunya nama yang hanya berpancak antara realiti dan nyata...

hilang akal hanya hati yang bertanya-tanya dan kalbu yang buka cerita dan ? lidah ? hilang arah untuk bernada domba..

me* hilang punca badan merana, menurut hati jiwa berapi...tidak terlindung rasa yang sedang murung dan hanya Pada Mu Ya Rahman ku panjatkan mohon...the end.

20.4.10

sad but truth







Hey I’m your life
I’m the one who takes you there
Hey I’m your life
I’m the one who cares
They, They betray
I’m your only true friend now
They, They’ll betray
I’m forever there

I’m your dream, make you real
I’m your eyes when you must steal
I’m your pain when you can’t feel
Sad but true

I’m your dream, mind astray
I’m your eyes while you’re away
I’m your pain while you repay
You know it’s sad but true, sad but true

You, You’re my mask
You’re my cover, my shelter
You, You’re my mask
You’re the one who’s blamed
Do, Do my work
Do my dirty work, scapegoat
Do, Do my deeds
For you’re the one who’s shamed

I’m your dream, make you real
I’m your eyes when you must steal
I’m your pain when you can’t feel
Sad but true

I’m your dream, mind astray
I’m your eyes while you’re away
I’m your pain while you repay
You know it’s sad but true,sad but true

I'm your dream,
I'm your eyes,
I'm your pain

I'm your dream
I'm your eyes
I'm your pain

You know it's sad but true


Hate, I’m your hate
I’m your hate when you want love
Pay, Pay the price
Pay for nothing’s fair

Hey, I’m your life
I’m the one who took you there
Hey, I’m your life
And I no longer care

I’m your dream, make you real
I’m your eyes when you must steal
I’m your pain when you can’t feel
Sad but true

I’m your truth, telling lies
I’m your reasoned alibis
I’m inside open your eyes
I’m you

Sad but true

*the other songs that kept me standing right now.

bodoh ??

yang sedang berlaku sekarang ni buat aku flash balik tentang kejadian semalam, maksud aku yang sudah lepas-lepas.. aku fikir-fikir balik, bagaimana kita saling mengenali dan kemungkinan yang logik jika suatu hari nanti dapat bersama... dan ayat paling tajam aku tengah fikir sekarang dan selama aku ??? jatuh kepada



*kau baik kau jahat kau buat apa pun, kau mesti tidak bodoh*
kalau seseorang itu berkata begitu kepada kita...?? bagi aku kita sama-sama faham ianya sebuah jenaka.. dan ianya memang kelakar...tapi tapi tidak tahu kenapa..hati aku yang bertanya begitu then fikir balik tentang tu. aku rasa air mata aku bakal turun.. tapi untuk menyedapkan hati, aku menipu hakikat... dan sekarang...? aku rasa...



BODOH SEKALI..

pernah jua terfikir seketika untuk menjadikannya satu motivasi seperti ketika aku masih di menenggah.. yang mana seorang seorang guru ni pernah cakap dengan aku yang aku dapat A dlm subjek dia adalah nasib semata mata... but...


BODOH 2 KALI..

ndak tau kenapa aku tidak mampu mengubah perspektif negatif kepada sebuah motivasi. aku betul2 menangis tentang sesuatu yang berlaku sekarang. dan aku begitu terguris.. bukan kerana persoalan guru tersebut. tapi kerana diri sendiri.. aku rasa aku seorang yang lemah lagi gagal..dan...


UNTUK BODOH YANG KE-3 KALI.

aku menangis..jua ndak dapat menahan rasa, sesuatu itu mungkin dan mungkin betul cakap kawan ku..


KAU NDAK SEKUAT YANG KAU SANGKA....

18.4.10

nowadays ?

nowadays things keep wandering in this head...then it just,ok here this thing.. they are so random and puzzled me. i’d felt like screaming but can’t say it out loud and it requires some courage, you know...and i have none...ZzzzZ!

Everyone seems so far away... no, no, don’t get me wrong. i’m not letting my guard off and becoming such a weaker, spilling everything on them... nope! This is just a matter of me; trying to escape from my own cruel world.

at the end, i ended up in this small little space and after all i’d found one... the room; a perfect tiny place for escapes.. the place to hide those sorrows and troubles. i keep playing, dota, dota, dota and yeah.. maybe a bit enjoying myself playing the stuffs, or maybe reading news, and updating common issues.

One thing not to forget, I’m trying my best to always put a simple smile on this face..haha, yeah.. you may think this is to cover the feeling i’d felt or hiding my true expressions. but, you know.. as time goes by i don’t think i can become the old me... experiences really taught a lot and true, the feeling of hatred is blooming...

and....it become, the end.

suatu daerah yang paling aku takuti

bila sesuatu itu datang....yang paling aku takuti

bila ghurur menyinggah di hati,tertipu dgn kebaikan sendiri yg telah dilakukan
dan yang paling aku bimbangi
bila aku merasakan aku lebih baik drpd semua org
da yang paling aku takuti
bila aku sering menyalahkan org lain
dan bila aku sering memperkecil amal org lain
da bila aku merasakan diriku ini sahaja yg melaksanakan tarbiyah sebaik mungkin
dan yang paling aku bimbangi
bila hamasahku semakin menurun dan kemudian lenyap ditelan arus dunia
dan bila imanku jatuh merudum dengan dosa yang menimbun
dan bila hatiku keras hitam legam kerana tiada cahayaMu lagi yg sudi menyinggah
dan yang paling aku geruni
"Matiku" dalam sia-sia
dan amalku hangus tidak mampu menjadi bekalan di alam sana
dan segala yg makruf tidak mampu menyuluh cahaya di dlm kuburku nanti
Nyalaan api neraka menerjah ke muka dan seluruh badanku
dengan timbangan dosa lebih berat drpd pahala

Ya Ilahi,
aku malu dgnMu..aku manusia yg xkenal untung..
lindungilah aku dr putus asa..
lindungilah aku dr kemaksiatan..
aku merayu ya Rabb
hadirkanlah sakinahMu dlm hidupku
aku inginkan halawatul iman yg menyinari perjalanan hidup ini
Ya Allah!
balutlah hatiku yg terluka ini dgn maghfirahMu
akan terusku toreh segala titik hitam yg menyelaputi hatiku ini
supaya ia tidak lagi hadir mengotori qalb ini.
Ya Rabb..
hanya pdMu..hanya krnMu. hanya Engkau Ya Allah..
daerah yg selalu singgah di benakku..

T_T


2/17/2010 [11:30pm]

There Are No Words


Misc. Unsigned Bands

[Plucking C Em Am F G (triplets)]

I have just been waiting ‘round
For the perfect one, for me
I thought I should wait a while
But really, I’m glad I went for it so soon

Really it was just a little bit rushed
But for me, I just felt
That it was right
And it seems it is, for us

(Gap C Em Am F G)

I’ve been only happy
When I look at you, it makes me feel
Great, when I look into your eyes
And I think you feel it too, it’s just nice

To know that I’m with you
And happy, and each moment
We spend together, is like heaven for me
And it’s heaven that’s coming to me

(Gap)

Such feelings like this
Can only mean one thing
I’m not sure to say it but really
I feel it, so strongly

There are just not enough words I could ever say
That would be enough for me
If I had them all, I would say them to you
But this is the best I can do
Until I think again, and again

But really there are no words
To say how I feel
There are no words

16.4.10

salah cakap

kejadian siang tadi:

nai : waaa!! banyaknya roadtax ni kereta, roadtax dah mati cabut lah..

pakcik aku : susah kali mau dicabutnya..

nai : mana ada cucah, ditampal pakai selotape jak..

*blur blur blur*




kejadian sebentar tadi:

zai : laparlah..

nai : pi lah masak nestum, buat kau air..

*blur blur blur*

B untuk ?







Bodoh. Budus. Bongok. Bongek. Bengong. Bangang. Bahlol. Badigol. Busuk. Bladihel. Bladiful. Baral. Bengap. Bajingan.

kesian B..

Quote III

"Ada benda duit boleh beli..

Yang lain..

Hanya perlukan keyakinan diri yang tinggi.."

15.4.10

cilakoss

Aku kelihatan segak.. (perasaan) pada hari itu..

Aku ke Sunway Pyramid. Nak carik baju sambil sambil lepak. Hampir 2 jam aku berjalan.. Terasa berangin pulak aku, tak pelah.. Aku pun pegilah toilet…

SIAL!!! ZIP AKU TERBUKAK!

Maluuuuuu!! hahahahaa

Free show everybody!

[ Smile ]

Buat mereka yang sedang berduka.... xD

La Tahzan! innallaha ma’ana




Smile though your heart is aching
Smile even though it’s breaking
When there are clouds in the sky, you’ll get by
If you smile through your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You’ll see the sun come shining through for you

Light up your face with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear may be ever so near
That’s the time you must keep on trying
Smile, what’s the use of crying?
You’ll find that life is still worthwhile
If you just smile

That’s the time you must keep on trying
Smile, what’s the use of crying?
You’ll find that life is still worthwhile
If you just smile

*westlife: smile

14.4.10

suatu Daerah that we all know

Kadang-kadang apa yang kita rancang, tidak terjadi seperti apa yang kita duga.
Bila tidak menjadi, jangan kita simpan dendam atau benci.
Jadikan sebagai satu pengalaman atau pengajaran yang berguna.
Untuk kita baiki diri.
Jangan ada rasa sesal.
Jangan ada rasa sedih.
Sebab semua yang terjadi, ada puncanya.
macam kata Anang “Pernahku mencintaimu… tapi tak begini!!!!” haha..

me: betul

“trust is the most important element in relationship"

me: pandai


yes, its true somehow I am so frustrated. yes, its true somehow I regret. yes, its true I am so excited to meet her again. yes, its true we both still can feel the past. yes, its true we both still like each other. yes, its true we both made such a good friendship. yes, its true we know we could be so good together… BUT!

we also know that we both already have our own life to live for. we both know that faith give us a different path for a reason. we both know we only share the past and we both know where we are now.

i know..we know,and thats all I can say. xD

*kemarin itu biar besejarah, esok itu biar jadi harapan dan hari ini biar jadi pemberian.


tapi janganlah khianati kepercayaan itu…

me: we know...the end.

13.4.10

Apa sebenarnya yang kau Cari ??

KANGEN BAND


Sejenak ku terdiam dan membisu, Membuatku lelah dan tanpa arah,
Cuba mengertilah cuba fahamilah, Erti cinta sesungguhnya.

Dan Letakkan hatimu di sini, Ku berjanji kau takkan kusakiti,

Sejuk sepi terang dan tanyakan bintang, Hanya kaulah yang ku sayang.
Kulatih kau terbang di atas awan, Agar kau tegar dan tak terkalahkan,
Jadilah jagoan seperti yang kuinginkan, Agar dapat ku banggakan.

Namun sikapmu kini telah berubah, Membuatku resah dan serba salah,

Kau berdiam diri membuat nadiku berhenti, Katakanlah hei kekasih..

Cuba kau fikirkan, Cuba kau renungkan, Apa yang kau inginkan telah aku lakukan.. Cuba kau fikirkan, Cuba kau renungkan, Tanya bintang-bintang hanya kaulah yang ku sayang.. Cuba kau katakan apa yang kau inginkan, Apa yang kau butuhkan telah aku berikan..

Cuba kau katakan apa yang kau inginkan?

12.4.10

m'i ?

It is weird when people keep saying that I was changed.
I AM NOT..!!!
So yeah. That was some random-stupid-not true accusation. Bullshit.
Penat bah!
Well, if that's what you want go ahead. Talk about me more. I'll be glad. Or else. Go jerking or wanking or fucking yourself! Get some porn treats or something. I'm so over it!
Diu~~




11.4.10

nasib ?

layan bosan, tambah mata yang tidak boleh tidur sejak 37jam yang lalu, dan nak tahu apa yang aku buat, mari...lepas habis layan game keramat aku googling benda-benda pelik. dan kemudian aku terjumpa website karangkraf...biar pun dah lama,tapi.. ni gambar yang menarik minat aku..


ha!!..betul la ni, cakap horoskop ni... memang patut pun aku pergi bercuti dan merayap! haha...kemudian aku jumpa pencarian dewi remaja...dan nak tau sapa-sapa dewi remaja paling best? ni top 12 yg aku suka... haha.


pusingan1
no.06
nurlela bakar
5'5 1/2
32-24-36
19 tahun
kuala lumpur



pusingan2
no.24
anis nabilah noh
5'3
32-26-39
19 tahun
kota bharu,kelantan



pusingan3
no.48
nurhidayah zari
4'11 1/2
32-27-34
22 tahun
kota tinggi,johor



pusingan4
no.65
durra sabira aqilah kamaruddin
5'2
34-27-36
18 tahun
segamat,johor



pusingan5
no.90
nora fazlina abu bakar
5'3
34-28-36
22 tahun
kelana jaya, selangor



pusingan6
no.119
nor amira binti mohd amin
5'5
34-25-34
17 tahun
kedah



pusingan7
no.136
shaqira edora ghaffar
5'3
31-29-37
18 tahun
nilai, negeri sembilan



pusingan8
no.155
nur shuhada harih
5'2 1/2
34-27-38
17 tahun
kuala lumpur



pusingan10
no.183
nik nurul diyanah nik mod amin
5'4
34-26-35
21 tahun
selangor



pusingan10
no.200
amy ameera mohd zahid
5'4
32-27-32
17 tahun
selangor



pusingan 11
no.209
norria adelina abdullah
5'2
30-24-33
22 tahun
kedah



pusingan 12
no.226
nur risteena munim
5'1 1/2
36-24-36
2o tahun
pulau pinang





*daripada jadi dewi remaja baik jadi dewi aku..haha


10.4.10

something ?

" apa bila sesuatu keputusan itu satu pilihan yang kita telah buat, tiada apa lagi teka-teki untuk kita patah balik, and everything after that is a quest. Whether or not you end up happy with your choice is not that important as long as you really know what you want in your life! After all, you know that you have the courage to stick on your choice rather than being push here and there without any clue on what you really want in life..."




*genggam api biar jadi bara dan bara kita genggam biar jadi arang

9.4.10

Story about Dota [ part 5 ]




salam,ok..after 2-3 days blog not udate so here we goes,one by one, my mid test show up and postpone my guide. I almost finished Mirana’s guide, already taken the SS how good elune, Starfall rain and a good leap. Anyway, about the comment, yes i know nowadays there should no killing hero pick Basher, especially Rikimaru. But since i already have good dps, so i try another build and it’s success. Okay. it should be no basher but Butterfly or MKB, but i have basher for fun only (My team will surely win at that time). Trust me, don’t get it if the game goes serious since Rikimaru need a time for farming and basher is a waste of money:D


7.4.10

pulang la pulang, aku tidak jemput, biarla terang, janganla ribut






minggu ni..

hampir setiap hari hujan..

Musim hujan mungkin..

Dulu, masa aku kecik-kecik..

waktu-waktu petang memang confirm akan keluar beriadah..

biar panas macam mana pun..

Mesti keluar jua..

Padahal bukan buat apa-apa pun..

naik basikal pusing-pusing kampung..

Main kuda longkang..

Main kejar dan dikejar..

Tapi bila tengok langit mendung gelap macam mau hujan..

Memang potong..

huh, bosan duduk rumah petang-petang, tiada aktiviti..

tiada rasa feel kanak-kanak betul..

Masa tu mak aku ada kasi satu mentera nak halau hujan..

Mak aku cakapla, dulu masa dia kecik-kecik..

Kalau hari mau hujan mesti dia baca mentera ni..

Bila tau jak pasal mentera ni..

Tiap kali mau hujan..

mesti aku baca dengan penuh harapan..

waktu tu budak-budak lagi..

Tidak fikir apa sua..

Janji dapat kuar bermain..

Tapi memang jaranglah berjaya mentera ni..

Setakat nak sedapkan hati jak..

Kalau mau hujan tu..

Hujan jugak.


Story about Dota [ hate blademail ]






Just now i played with krobelus, Axe (enemy) got his blade mail. I wonder what blade mail can do with my ghost. But the answer come so fast like the wind blow, when Exorcist blow up, He activates his blade mail and the damage that ghost done, returned back to me. Oh god, i wonder, did icefrog know this?it’s really unfair where you can’t control all ghost, they attack after i click some enemy. It’s really annoying that you can’t do anything with that. But i don’t know if i hex him, did blade mail damage returned also?

about Lion, i don’t like way of Lion with Dagon. He can’t keep his mana up in every second, especially in battle, you need to predict where your skill goes to, and how much the mana cost. Since Lion really need mana to control, Impale (160 manacost or nearly like that), Voodoo (200), and finger of death (520 at lvl 2 or something like that), i assumed that you don’t keep your mana pool to 1000, exception if you get stats. But assuming with dagon 3 at lvl 11 until 13. You waste so much mana. When your enemy see your mana pool can’t fit up your survivability to do Impale Voodoo, that’s your dead time.









*blademail dame pain..the end.

5.4.10

Rahsia Hati Suatu Daerah [ unknown ]




Rahsia, sesuatu yang patut kita selalu bersyukur

Kadangkala Dia hilangkan sekejap matahari.
Dia turunkan hujan dan ribut.
Tercari-carilah kita sang mentari.
Tapi tanpa kita sedari,
Dia nak bagi kita pelangi..

*yang ni aku selalu jumpa di mana-mana dari dahulu, dan kita semua tahu.


Hati, like 7 wonders of the world

. to see.

. to hear.

. to touch.

. to taste.

. to feel.

. to laugh.

. and to love as well as to be love.



Daerah,

aku hayunnkan rasa ini jauh-jauh
biar terus bersemadi
pada nikmat yang
yang berbatas ini..

biar melayang terbawa
dengan tali terpacak tetap
pada daerah yang berpijak nyata,
daerah yang masi belum lupa
untuk berpesan tanya.

*bila sastra berbahasa..haha.

.............................................................................

me: apa yang aku cuba sampaikan di sini ? unknown.

Cinta dan Lelaki



hubungan cinta seorang lelaki itu adalah bagaikan seekor semut di atas sebijik tayar lori.. semut itu percaya yang tayar adalah sesuatu yang besar dan best biarpun dia tidak tahu kejadiannya, dan apabila lori itu mula bergerak dan tayar itu mula berpusing semut itu boleh agak ada sesuatu yang sedang berlaku dan sehinggalah dia dipusarkan 180 darjah kebawah dan dipenyekkan;

* persoalan yang cuma timbul dekat otak kecilnya itu ada - huh?

Edisi Senang Hati

siang tadi, aku mengalami halusinasi. Sewaktu hendak melintas jalan, aku terjumpa seekor katak yang boleh bercakap. Atau sekurang-kurangnya, aku RASA dia boleh bercakap.

“Kalau kau cium aku,” blng katak itu. “Aku akan bertukar menjadi puteri yang cantik, lepak dengan kau seminggu, temankan kau seminggu main dota dan kau nak belasah aku tang mana pun belasahlah.”

Aku tersenyum lalu menempatkan katak tersebut ke dalam beg.

“Eee, kau dengar tidak ni?” soal katak itu. “Puteri yang cantik, ok? Seminggu plak tu!”

“Oiii,” aku memotong, pantas. ... a talking frog? – thats cool.”



*line dah ok da.. xD

3.4.10

kecewa

setelah mengalami beberapa fasa dalam hidup saya
saya percaya..
hidup ini adalah nasib yang telah tertulis sejak azali lagi
kita kena terima dengan redha atas apa yang dianugerahkan kepada kita
memang Allah akan berikan apa yang kita kadang-kadang tak suka
sebabnya, Allah nak tengok sejauh mana ketabahan seseorang itu menempuh hidupnya.

and after all,
life is all about reconciling all the resources together
into a perfect piece in our own way and perception
that is the reason why our life is different between each other..
Allah wants to test us, whether we are willing to share the best with each other or not..


*still ...haru biru

woman and courage





aku suka wanita yang berani, aku suka wanita yang punya semangat juang tinggi, aku suka wanita yang kuat dan tabah, aku suka wanita yang pandai berdikari.

Kesimpulan nya... aku ndak suka wanita yang LEMBIK!

...........

I love the Lord Of The Ring trilogy. I love to watch it again and again. I love it. There are one scene i like the most which is in the battle of Gondor. The army of Rohan preparing for a battle to aid Gondor which heavily under attack by Mordor. Theoden King ride to give such a dramatic speech.

Eomer. Take your ├łored down the left flank. Gamling, follow the King’s banner down the center. Grimbold, take your company right, after you pass the wall. Forth, and fear no darkness! Arise! Arise, Riders of Theoden! Spears shall be shaken, shields shall be splintered! A sword day… a red day… ere the sun rises!

Ride now!… Ride now!… Ride! Ride to ruin and the world’s ending!

Death! Death! DEATH!!!!!

I love to watch how Eowyn react to this speech. There are fear for sure and it takes a lot of courage to answer such a demanding call. Eowyn choose to devote her life for the great battle of her lifetime even the outcome was completely uncertain.

Once you decide on what you really want, there are no more turning back. Everythings after that is a quest. Whether or not you end up happy with your choice is not that important as long as you really know what you want in your life! After all, you know that you have a courage to stick on your choice rather than being push here and there without any clue on what you really want in life.

Kudos to Eowyn for being my woman of courage! Heheh..

2.4.10

Aku Kau & Dota [ Facebook VS Dota ]

I love dota, but not so much..berbanding dengan laktop aku, aku sayang laktop aku sebab my friends live in it.
ok, here we goes again..

Situasi di Facebook

People: Oooo. Nampak aku, kau tidak tegur. Macam ni la kawan.
aku: Erk? eh, betul ka nie? bila masa kita kawan?
People: Kita kawan la. Dalam facebook.

Situasi di Dota

People: Oiiii! muahahahah.. Aku ingat kau sudah mati, hidup lagi rupanya.
aku: Ciss..aku fikir siapa..haha
People: Sudah-sudah la dengan dota, insaflah budak.dota tu tidak bawa kau ke mana, sampai bila mau jadi taik Dota nie..haha.
aku: mau buat maacam mana, di situ dunia aku. xD



Quotes:
Anda semua tetap kawan-kawan aku.



Moral:

* Facebook sedaya mungkin mengorek rahsia peribadi anda. Sila google ‘facebook dan Cia.

* DotA juga tidak baik untuk kesihatan sosial anda.

Quote II

Betul, apa yang orang cakap. Hargai apa yang kita sayangi bila mereka ada di depan kita. Ungkapkan sayang semasa mereka mengharapkannya. Tunjukkan setia semasa mereka ada di sisi. Sebab bila mereka sua tiada nanti, sekurang-kurangnya mereka tahu yang mereka dihargai...

*jangan terlalu berharap..

1.4.10

Worth It

Life is too short to wake up in the morning with regrets.

So love the people who treats you right,

forget about the ones who don’t.

Believe that everything happens for a reason.

If you get a chance, take it.

Nobody said it’d be easy,

they just promised it’d be

worth it.