18.4.10

suatu daerah yang paling aku takuti

bila sesuatu itu datang....yang paling aku takuti

bila ghurur menyinggah di hati,tertipu dgn kebaikan sendiri yg telah dilakukan
dan yang paling aku bimbangi
bila aku merasakan aku lebih baik drpd semua org
da yang paling aku takuti
bila aku sering menyalahkan org lain
dan bila aku sering memperkecil amal org lain
da bila aku merasakan diriku ini sahaja yg melaksanakan tarbiyah sebaik mungkin
dan yang paling aku bimbangi
bila hamasahku semakin menurun dan kemudian lenyap ditelan arus dunia
dan bila imanku jatuh merudum dengan dosa yang menimbun
dan bila hatiku keras hitam legam kerana tiada cahayaMu lagi yg sudi menyinggah
dan yang paling aku geruni
"Matiku" dalam sia-sia
dan amalku hangus tidak mampu menjadi bekalan di alam sana
dan segala yg makruf tidak mampu menyuluh cahaya di dlm kuburku nanti
Nyalaan api neraka menerjah ke muka dan seluruh badanku
dengan timbangan dosa lebih berat drpd pahala

Ya Ilahi,
aku malu dgnMu..aku manusia yg xkenal untung..
lindungilah aku dr putus asa..
lindungilah aku dr kemaksiatan..
aku merayu ya Rabb
hadirkanlah sakinahMu dlm hidupku
aku inginkan halawatul iman yg menyinari perjalanan hidup ini
Ya Allah!
balutlah hatiku yg terluka ini dgn maghfirahMu
akan terusku toreh segala titik hitam yg menyelaputi hatiku ini
supaya ia tidak lagi hadir mengotori qalb ini.
Ya Rabb..
hanya pdMu..hanya krnMu. hanya Engkau Ya Allah..
daerah yg selalu singgah di benakku..

T_T


2/17/2010 [11:30pm]

No comments: