3.3.10

Penyakit [Hype] ??

Tengah aku best-best duduk main dota,kazen pompuan aku datang,tanya ini tanya itu...weiiii...dah 4:30 da...haizzz...potongla, then aku layan sembang story dengan dia, cakap tidak mau tidur berdekatan dengan handphone dia for fear of getting cancer...bincang pasal ini..so here we goes..


Aku cakap, we got higher chance to die in car crash than to die because we sleep near handphone.

My point is, stop worrying overmuch. Macam swine flu ni. Simptom dia samaaaa jak dengan simptom selsema biasa. In fact, your natural immune system pun boleh fight simptom dia sebenarnya. That's why orang suruh makan sayur and buah. Untuk kuatkan immune system kamulah!

Bagi aku, aku kurang risau pasal swine flu ni. Swine flu tak menyebabkan kematian. Excessive worrying that this flue will cause death, is actually what causing death. Macam psikologi la. We can get sick if we are convince we are sick. It's all in our brain.

So nanti kamu selsema, relax. Makan oren banyak2, bawak-bawak bersenam dan yakin pada Allah, swine flu takkan menyebabkan kamu mati. Sebab kalau kamu yakin swine flu boleh matikan kamu, then kamu syirik sebab hidup mati tu Allah punya keja. (Aku tau tak berkaitan tapi aku menyampah orang asyik kata "Dia mati sebab swine flu". Wow, swine flu pun ada kuasa macam Allah boleh tarik nyawa orang. Impressive).

My point is: stop worrying overmuch. Stop telling your brain that you're gonna die if you don't wear that face mask. Klu kamu dah usaha jaga makan, jaga kesihatan and kebersihan, insyaAllah ndak ada apa apa tu..

hurmm..yalah later aku tanya gf aku, sbb dia lebih arif pasal ini penyakit..

2 comments:

  1. huhu.. lagi-lagi bila kita berada dlm medic field kan..lagi rasa nak sakit.pntang ade symptom pape je dah rasa diri ni sakit itulah inilah..kdg2 tak masuk akal.hhuhu.

    ReplyDelete
  2. ya bella, but syukur al`hamdulillah lum ada lagi symptom2 ni..haha..

    ReplyDelete