17.2.10

aku logik aku tak logik ?

Bayangkan kau seorg gangster ganas di bandar besar. Semua org tau nama kau. Semua org tau keganasan kau. Pendek kata, kau mmg hebat..hebatla..di atasnya hebat lagi

Kau kontrol semua aspek dekat bandar tu. Kau monopoli perniagaan dia, entertainment, sosial, even politik... Polis pun jaga "belakang" kau... (Cover your ass la in English. lucu pulak bila diterjemahkan dlm English, that don’t seem so offensive anymore).

Kau monopoli everything sampai org ndak boleh lari dr kau. Beli barang yg even kecik macammana pun, sure ada terpalit share kau jugak. Pendek kata, ko mmg hebat.

Hidup kau sua biasa bergelumang dgn keganasan sampai kau potong tgn org sbb pinjam duit dr kau tu dh kira normal. Macam potong kepak ayam. Sedap pun sodap... Mencarut tu pun kira sudah macam zikir pada kau. Pendek kata, kau mmg hebat la.

Then tetiba pada satu hari, ada la surat ntah dr bandar mana2 kutuk kau. “Kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk kutuk...kekekee, Klu kau potong tgn org lagi, kita semua ndak mahu kawan kau.” Kata surat tu.

Apa kau buat?

Igt, kau gangster besar ni. Polis pun jaga kau.

Klu aku jadi gangster besar tu, aku akan gelak dgn surat kutukan tu sbb bagi aku, benda tu tidak lebih dr flyer iklan pasaraya Parkwell haha..

.

Aku rasa org Israel tu pun rasa begitu juga bila kita ugut nk boikot dia… Haha..

*It Used to Seems Serious. Now I Beg to Differ…

3 comments:

  1. sekejam2 mana pun org itu tapi dia tetap sifat kelembutan dan senserif dalam diri...
    p/s: rajin betul kamu update ye

    ReplyDelete
  2. moon: betul tu..bukan manusia tu kalau tiada sifat begitu..hehe..rajin..i;m bored..
    farah: ya right..haha

    ReplyDelete