2.2.10

DAKWAH ?

aku tidak pernah menjanjikan
sebuah kesimpulan dalam
setiap tuturan-tuturanku
ini,sebab aku takut jika
sesimpulan hanya menjadikan
titik terakhir dari sebuah perbincangan.

aku percaya,jika segala hal akan berubah, tidak
ada teori yang setabil.
ada tesis ada antitesis,
kecuali Tuhan saja, bagi aku tidak ada
antitesis untuk Tuhan .

Dakwah?
jangan pula kau pikir aku
sedang berdakwah, sebab
aku tidak sedang mendominasi keadaan
atau kebenaran,

kebenaran bukan milik kita,
Dia hanya singgah,
sebagai cahaya

Manusia di lahirkan dalam fitrah
kekeliruan dan mencari kebenaran.
Yang sesungguhnya telah ada
dalam hati masing-masing,
Hingga suatu masa nanti dia bersinar
terang benderang pada hari
yang telah dijanjikan

maka reduplah semua
kekeliruan-kekeliruan
yang selama ini kita anggap
sebagai kebenaran

mulia la mereka yang mati
dalam pencariannya pada
kebenaran, pada cahaya kecil
di dasar hati nya.

kawan,
ada baiknya kita mendengar
kan,apa yang di bicarakan
bukan pada sesiapa yang berbicara.
sebab kebenaran ada pada
setiap hati manusia.

" this is my outland,you are inviting now "

No comments:

Post a Comment