11.2.10

aku yang failed lagi

Syukur aku dilahirkan Islam

Islamnya aku kerana kurniaan

Islamnya aku caturan Tuhan

Islam itu agama nan indah

Islam itu petunjuk arah

Islam itu mampu mengubah

Islam itu janjinya mewah



Melayu ini pekerti budiman

Melayu ini berwajah rupawan

Melayu ini berakhlak sopan

Melayu ini hakikatnya menawan

Betapa besar nikmatMu Ilahi

Melayu Islam di tanah subur ini

Tidak tersungkur dikejar peluru senjata api

Tidak diancam bom ‘pejuang’ berani mati

Tidak kebulur krisis kepincangan ekonomi

Tidak tersepit pertelingkahan dua parti

Tidak terkubur di telan gempa bumi dan gunung berapi

Betapa agung takdirMu Rabbi



Melayu Islam di bumi bertuah ini

Terbang bebas seperti helang

Tiada takut tak perlu bimbang

Poket berisi perut pun kenyang

Pemerintah adil ekonomi berkembang

Fakir miskin ramai yang sayang

HambaMu mampu bernafas tenang



Namun begitu wahai Tuhan

Melayu Islam di daerah damai ini

Semakin jauh dari landasan

Berlari pantas memintas ajaran

Melanggar meredah hukum peraturan

Asyik mengabdi tuntutan zaman

Lelaki perempuan tiada batasan

Sentuh bercumbu erat pelukan

Kain secebis hiasan badan

Singkat ketat jadi pujaan

Dadah dan arak jadi santapan

Musik hiburan dendang perasaan

Terheret terjelepuk dikaki syaitan

Cuai hanyut dariMu Tuhan

Karam dihanyut lautan perasaan



Aduhai Penciptaku Tuhan

Aku malu kerana Islam ini hanya pada nama

Melayu ini hanya pada rupa

Ikrar padaMu terus dikhianati

Ajaran Al Quran disisih ketepi

PerintahMu diabai rakus dicabuli

LaranganMu amalan setiap hari

Sunah NabiMu dipersenda diragui

Fatwa ulama dimusiumkan sepi

‘Nahi Mungkar’ tiada berfungsi

‘Amal Maaruf’ persoalan peribadi



Ya Rabbi Ya Rahman

Ya RahimKasihanilah kami, rahmatiah diri

Segelintir hambaMu,

Melayu Islam di syurga dunia ini

Walau tidak rela namun tidak berdaya

Walau membara di dada, tiada berkuasa

Walau membenci tiada upaya

Hanya padaMu, kami berserta

Lindungi kami hingga akhirnya…



*buat renungan diri aku sendiri....manusia seperti aku memang mudah lalai dan lupa dalam segala hal

*moga aku tergolong antara golongan yang sentiasa mendapat petunjuk dan hidayah dari yang Maha Esa....amin.....

*mood aku down

2 comments:

  1. damn. terasa jauh dari landasan.
    thanks bro!

    ReplyDelete
  2. dan semakin juah,ya Tuhan help me trought this T_T

    ReplyDelete