8.2.10

Mood Aku Down Lagi [part2]

i dedicated this post for someone that i know edi..
why we break?mari...

cinta dan prinsip
ni crita dulu2 aku,sbb skrng dia berulang lagi,story dia mcm ni.
masa time couple dulu..aku kenal dgn seseorang
then msg2.
kdg2 dia pggl aku syg.
aku jrg kenak panggil.
jadi aku hargainya.
then terpikir knp aku dgn xgf aku dingin.
aku takut sbb aku msg seseorang.
then aku story dgn dia apa yg aku dgr.
last2 gaduh.
that someone nsht aku.
kwn2 smua nsht aku.
jadi aku dengar.
dah ok.
pastu dia ckp tarik balik sponsor.
aku ckp ndak kisah.
tp tarik semua.
dan jgn libatkan nama seseorang tu
last2 dia petik jugak nama.
gaduh lg. then dia stuju nk bg tanpa syarat.
pastu dia bg la some amount.
esoknya aku dgr cerita dia mau jugak seseorang tu mintak maaf.
aku tanya dia. pastu dia mrah2.
hurmm. aku call mau tanya baik2 sian.
sbb aku jenis xdgr khabar angin.
pastu ndak tau dingin semacam amsa tu..
sampai satu saat dia buat keputusan.
putus.
sakit sunguh.
pastu dia memperlekehkan ayat2 cinta aku dulu.
sunguh sakit.
dia ketawakan aku.
sakit2 sungguh2-sunguh sakit.
pastu dia ckp rindu.
sedih.
pastu dia mintak maff.
sedih2.

end of story
-----------------------------------------------------------------

ni penerangan ttg isu ni jadi klu boleh sapa yang baca ingat betul2!

untuk jadi korup dan buat slh tanpa mangsa tidak apa bg aku.
tarik sponsor? fine. sbb itu sponsor. xsmestinya dpt.
lagi pun. sblm ape2 mesti la ada hitam putih dan perancangan.

pastu berkenaan menjatuhkan maruah that 'someone'.
aku xsejahat itu untuk jatuhkan maruah sapa2.
aku xpernah jatuhkan maruah org lain. wlupun musuh.

dia ckp yg kalau seseorang tu' xmintak maaf maruah dia yang jatuh.
wtf. apa kes pulak maruah kau jatuh.
kau xpaham langsung konsep maruah.
maruah kau xkan pernah jatuh tanpa dia mintak maaf.
sbb xpnh apa yg terjadi antara aku dan seseorang tu.

dan untuk ckp aku menyebelahi dia?
ya. mmg aku menyebelahi dia.
bukan sbb dia special.
sbb dia xbuat slh bg aku.
diu~~.
dan dgn alasan aku xcintakan kau.
aku pentingkan dia.

itu salah.
semua ni aku buat sbb prinsip hidup.
kalau kau xpernah ada prinsip hidup.
then aku paham knp kau buat mcm ni.
kau terlampau naif untuk paham hal2 giini.

"cinta bukan alasan untuk mengeksploitasi keadaan,
persahabatan bukan alasan untuk memanipulasi keadaan"

No comments:

Post a Comment