11.2.10

aku yang failed

hari ni tidak bnyk aktiviti yg aku buat,duduk rmh jak memanjng,makan tidur main game,ada masa aku rajin tu aku buat la kerja rumah..ok enuf of that..here we go again...sesuatu yg aku terbaca masa surfing2 tadi,
6 persoalan dlm kehidupan..aku sendiri pun tidak dpt jawab..klu pun aku boleh jawab tidak sama dgn mksd tersirat dia..

#1: Apakah yang PALING DEKAT dengan diri kita di dunia ini?

-Yang paling dekat dengan kita adalah “MATI”. Sebab itu sememangnya janji Allah swt
bahwa setiap yang bernyawa pasti akan mati. (Ali Imran 185)




#2: Apa pula yang PALING JAUH dari kita di dunia ini?

-Yang paling jauh dari kita di dunia ini adalah “MASA LALU”. Walau dengan apa
cara sekalipun kita tidak dapat kembali ke masa lalu. Oleh sebab itu kita harus
menjaga hari ini dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama.





#3: Apa yang PALING BESAR di dunia ini

-Yang paling besar di dunia ini adalah “NAFSU”. Maka kita harus berhati-hati dengan
nafsu kita, jangan sampai nafsu membawa kita ke neraka.





#4:Apa yang PALING BERAT di dunia ini?

-Yang paling berat di dunia ini adalah “MEMEGANG AMANAH”. Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah swt meminta mereka
untuk menjadi kalifah (pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya
sanggup dengan permintaan Allah swt, sehingga banyak dari manusia masuk ke
neraka kerana ia tidak dapat memegang amanahnya




#5: Apa yang PALING RINGAN di dunia ini?

-Yang paling ringan di dunia ini adalah meninggalkan SOLAT. Gara-gara pekerjaan
kita dan kehidupan dunia, kita meninggalkan solat, gara-gara bermesyuarat dan
berseronok-seronok, kita meninggalkan solat.





#6: Apa yang PALING TAJAM di dunia ini?

-Yang paling tajam di dunia ini adalah “LIDAH MANUSIA” Kerana melalui lidah,
Manusia selalunya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri.

*jujur,aku failed~~ dalam segala hal aku failed~~ sbb aku pun selalu failed oWHhh T_T

No comments:

Post a Comment