8.2.10

Mode Aku Down Lagi

so here we goes..
7:42pm
Haha..menang lagi,kemenangan ke-7 malam nie..dota player ..heks,sambil layan sebatang rokok sambil degar lagu Christina Aguilera "What A Girl Wants",lucu juak lagu nie...sambil senyum sendrik2 i talk to my self,ask my self..kenapa lelaki x boleh setia dengan perempuan/girl/wanita? bukan cakap senang,tapi bagi aku...soryy to say to "women want everything but men only want one thing".
in detail,for man only wan one thing,"seks".hakikat pulak..lelaki apabila melakukan seks,hanya mahukan kepuasan mereka dipastikan.Itu sahaja.Ini bukan kata Pak Serban Kopiah atau Dalai Lama - ini kajian saintifik.Jangan mau menipu diri kalau kata "saya mau perempuan yang ada ciri Islamik untuk memastikan anak-anak saya terdidik dalam ajaran yang benar".Ini mengarut.Berapa ramai pak kopiah yang kedapatan dekat Jalan Raja Laut?Atau di Jalan Raja Culan?

Tulisan ini bukanlah bertujuan untuk mengaibkan atau memalukan.Ini adalah kajian saintifik.Ini adalah berdasarkan pemerhatian saintis dan pakar perhubungan dan pakar psikologi dan dan dan lagi.Perkara ini berlaku bukan sehari dua yang lepas,perkara ini sudah berlaku berratus-ribu tahun yang lalu,pada zaman itu batu dan kayu adalah teknologi tercanggih manusia,atau nama saintifiknya,Homo Sapiens..?betul ka aku eja?..

Jika dilihat kepada speisis-speisis haiwan yang lain,seperti kucing,anjing ataupun monyet,pihak yang jantan biasanya akan bertarung dengan jantan yang lain untuk merebut betina.Saya perhatikan kucing-kucing saya - semasa zaman pengangguran saya.Mereka berkelakuan sama seperti manusia - cuma bezanya mereka tidak memandu kereta.Mereka hanya dilanyak kereta.Mereka juga tidak mengSMS atau mengfacebook untuk mendapat pasangan.Mereka membuat bunyi-bunyian "ngauk-ngauk" dan kucing-kucing betina pun terpesona.Sama seperti burung merak yang mengepakkan bulu pelepah di belakangnya.Tapi manusia - menggunakan akal,voicebox dan opposable thumbnya untuk terus mengawan.

Kalau diperhatikan arwah kucing saya yang jantan yang bernama Axe,yang mengawan dengan kebanyakan kucing-kucing betina di sekeliling kawasan rumah saya,kecuali dengan kucing femme fatale saya yang bernama Slark(kerana dia dimandulkan sebab kesihatannya),saya perhatikan tidak ada konsep setia bagi haiwan ini.Tidak pernah pula saya bayangkan yang kucing betina jiran sebelah saya buat tuntutan fasakh atau saman malu dengan kucing jantan saya.Tidak pula kucing betina yang lain bergaduh dan bergasak dengan kucing betina yang lain kerana kucing jantan saya.Mereka bunting,mereka beranak.Anak sendiri pun mereka belasah.Khalas.

Tapi manusia bukan kucing - manusia dikatakan mempunyai akal dan segala benda lain untuk membezakan diri dengan haiwan yang lain.Hakikatnya manusia masih lagi bersikap seperti haiwan.Contohnya ada didepan mata kita - Harimau Kayu dan John Terry.Saya tidak menyalahkan mereka kerana "animal instinct" mereka - saya rasa mereka juga ada hak untuk menjadi diri sendiri.

Tapi hakikatnya manusia itu sendiri yang membuat semuanya jadi kompleks.Semuanya jadi complicated dan memeningkan.Mewujudkan perkataan "setia","monogami","curang","cheater",'selingku" dan sebagainyala...Sebenarnya manusia mula berkeluarga bila kelas masyarakat bermula - 10,000 tahun yang lalu.Pada sebelum itu,manusia tidak berkeluarga.Mereka melakukan sama seperti kucing,anjing atau burung merak.Apabila institusi berkeluarga diwujudkan,maka wujudlah istilah-istilah begini.Jadi para ilmuwan dan agamawan untuk melindungi kelas elit ini mewujudkan apa yang dikatakan sebagai "keluarga".Ini untuk membuatkan rakyat jelata di bawah,akan terus setia bersama keluarga mereka setia dengan keluarga pemerintah.Dan mereka akan terus jadi petani atau penternak untuk kaum feudal.

Pernah ka tengok cerita Cina zaman purba yang dimana kalau satu orang buat kesalahan,seluruh keluarga dipancung?Ini adalah satu bukti kenapa keluarga diwujudkan.Untuk mewujudkan kesetiaan kepada pemerintah.Yang raja kekal jadi raja,yang hamba kekal jadi hamba.Yang petani kekal jadi petani.Yang cikgu kekal jadi cikgu - seluruh keturunannya.

Sebenarnya untuk memahami lelaki ini tidak sekompleks memahami wanita.Saya bercakap dari sudut saintifik.Pernah dikatakan oleh seorang ahli falsafah,"women want everything but men only want one thing".Bila bercakap pasal perempuan,mereka mahu semuanya in-detail.Macam mana kalau ada lelaki yang mahu berkenalan,mereka jika mahu serius dengan lelaki itu,mereka akan tanya bermacam jenis soalan seperti Pegawai Imigresen United Kingdom.Kalau lelaki keluar dalam keadaan yang mencurigakan mereka dapat pastikan yang lelaki itu sedang menipu.Mereka ada alat pengesan sinaran X yang sangat canggih.Dan apabila bershopping atau menghias rumah,mereka mahu semuanya in-detail.Kalau baju warna ini warna itu.Kalau kain langsir warna ni,set sofa mesti warna tu jugak.Lelaki?Asal halang cahaya matahari,asal dapat duduk,sua la.Asal pakai baju,suda la.Apa mau bising-bising kan?



Pun begitu disini,aku bukanlah mahu membackup si Harimau Kayu atau John Terry yang menduakan bini mereka.Bini mereka pun sungguh cantik - tapi kenapa mereka masih lagi mahu menduakan bini mereka?Bukankah sudah cukup dapat bini cantik - mau apa lagi?Tamak?Haloba?

Bukan - ini adalah naluri.Instinct.Tapi kenapa mereka lakukan perkara sedemikian?Apa yang membuatkan instinct mereka membuat perkara begitu?

Balik ke petak pertama - kepada quote ahli falsafah yang saya katakan tu.Lelaki cuma mahu satu perkara - seks mereka dipuaskan.Mungkin Harimau Kayu dan John Terry tidak puas dalam kehidupan seksnya.Mungkin Elin Nordegren atau Toni Poole tidak cukup kinky seperti Lani Lane atau Maria Ozawa.Atau mungkin Elin dan Toni mula perlu membeli Harakah untuk menjadi agen pengedar Kopi Janda,atau Kacip Fatimah.Kemahuan lelaki bukannya mau suruh perempuan belikan rumah besar atau dinner di restoran 5 bintang,atau membeli teddy bear besar.

Di rumah makcikku,dia ada 1 ekor kucing jantan yang setia dengan kucing betinanya.Ini penemuan pelik.Kucing ini tidak pernah berenggang atau menggatal dengan kucing lain.Kucing ini sangat setia.Nama kucing ini Ngok Ngek.Saya panggil ia Ngok Ngek sebab dia ni memang ngok ngek,bila bagi makan dia ndak tau mana satu ikan masa satu pasir - tapi pasal kesetiaan kepada bininya memang saya salute.Bininya dah perut besar pun dia masih lagi setia kepada bininya.Ini patut dicontohi oleh semua lelaki seluruh dunia.Saya pun fikir kenapalah agaknya si ngok ngek ni setia dengan bininya.Rupa-rupanya rahsia bini si Ngok Ngek ni terbarai - minah ni sungguh hebat di ranjang,eh salah - di semak.sakit perut ku ketawa melihat si Ngok Ngek ni tercungap-cungap membuat "smash kencang" hayunannya itu,bininya muka cool jak.Kecantikan dan kelawaan tidak menjamin ini semua.Ini hakikat.Bininya bukan speisis Parsi atau Turkish Angora.Kucing speisis biasa jak.

Jadi perempuan,jika mahu lelaki terus setia bersama anda,buka-bukalah buku Kama Sutra atau The Perfumed Garden tulisan kadi Muhammad ibn Muhammad al-Nafzawi yang mengajar ilmu seks yang paling mantap.Cari buku yang ditranslatekan oleh Sir Richard Francis Burton.Mula pergi ke pusat yoga untuk mantapkan peredaran darah dan tenaga Chi dari dalam.Mula makan Jamu dan herba-herbaan.

Kalau ndak - saman ka,tuntutan fasakh ka,lari ka apa,tidak dapat buat apa-apa.Kalaulah "isteri solehah yang boleh membimbing anak-anak ke jalan yang benar dan soleh" tu satu jaminan,kenapa ada ustaz yang "ana,anta" sanggup lari dari bini yang bertudung dan bersopan santun dan berkahwin dengan hartis?

Ingat - apabila kita sua lakukan kajian saintifik,barulah kita boleh percaya.Kalau tidak - buang masa jak.

p/s:tulisan ini bukanlah mau mengatakan lelaki gila seks,tapi ada dikalangan kita yang suka percaya/menuduh/menyalahkan, tanpa mengkaji hakikat dan kajian saintifik.aku tidak percaya kepada kabar angin/cakap orang tanpa pengalaman,atau kajian saintifik.Jangan salah sangka dengan ini semua,ini cuma kiasan tentang hal sebenar, tidak ada terniat mengkritik wanita,bahkan saya sendiri mencintai wanita dan saya menyokong wanita..Tidak,tidak pernah sekali-kali..sendiri pikir la,kita sudah semakin jauh dengan hakikat.Hakikat yang kita adalah sama seperti haiwan lain.wanita adalah hati dan nurani kepada satu bangsa manusia..kerana mereka yang melahirkan kita semua.Jika wanita maju, seluruh bangsa manusia akan maju.semua ni bukan tentang seks atau sebab nafsu,tapi berdasarkan kajian saintifik oleh para saintis yang ada..

*ni jak yang aku ingat,separuh dari kandungan "sex talk versi s`por"

3 comments:

  1. pertama aku lagi sakit..2nd,aku lagi disakitkan,3rd semua meyakitkan..poor me..

    ReplyDelete